پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151365
تجزيه يمن شرط توقف حملات عربستان
تاریخ انتشار : 1394/02/15 15:47:56
نمایش : 1602
محمد بن سلمان وزير دفاع و وليعهد دوم عربستان در اولين موضع گيري خود پس از کسب مقام ولي عهدي پادشاه عربستان گفت : عربستان آماده اعلام آتش بس و توقف حمله به يمن است به شرط اينکه استان حضر الموت در اختيار عربستان قرار بگيرد .
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وي با اشاره به اينکه ما تمامي زيرساخت ها و تاسيسات يمن را مورد هدف قرارداده ايم و مرحله اول حملات ما به پايان رسيده است از نياز عربستان به دسترسي به درياي عرب به عنوان يکي از اهداف اصلي حمله نام برد و گفت : تجزيه يمن با الحاق استان حضرالموت به عربستان و اتصال عربستان به درياي عرب از طريق بندر المکلا شرط اصلي براي آغاز آتش بس و هرگونه مذاکره است .

گفته مي شود عربستان از مدتها قبل به دنبال پياده کردن اين سياست در کشور يمن بوده و طراحي کشيدن خط لوله نفتي از طريق خاک يمن و استان حضرالموت و رساندن نفت خام از طريق بندر المکلا به آبهاي آزاد و اقيانوس هند ، از توافقات قبلي رياض با دولت منصور هادي بوده است .

اکنون که عربستان نتوانسته بر اراده ملت يمن پيروز گردد و انصار الله را شکست دهد، درصدد تامين نيازهاي خود برآمده و دنبال گرفتن امتياز از ملت يمن است تا پس از آن بر سر ميز مذاکره حاضر شود .

جنگي که با هدف مقدس دفاع از حرمين شريفين شروع شد و از کشورهاي اسلامي دعوت گرديد تا در دفاع از کيان اسلامي همکاري کنند ولي به يک جنگ ژئوپلوتيکي و کشور گشايي نابخردانه تبديل شده است .

اين اظهارات نشان مي دهد آل سعود با فريب سران کشورهاي عربي خصوصا عبدالفتاح السيسي و پادشاه امارات متحده عربي از ظرفيت آنها براي تامين منافع سرزميني خود استفاده کرده است . تجزيه يمن طبق اظهارات محمد بن سلمان ، امنيت ملي عمان را مخدوش و تنگناي راهبردي براي اين کشور ايجاد خواهد کرد
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html